13.40

Idag får hästen ha en vilodag , mamma skulle egentligen ut och skritta honom men då verkar det inte som om det kommer bli av så han kanske får springa av sig lite i korallen eller någonting(?)
Imorgon har jag bestämt mig för att rida mycket cavalettis med honom så han blir lite mer rädd om sina fötter och stärker "lyftet" om man säger så. Ska också träna studs på raksår och även böjt spår för att få honom att bli lite kvickare i frambenen. Har ju knappt tävlat något i sommar pga av att i början så hade han ju spiktramp och sedan satt jag igång honom igen och sedan fick han en viloperiod och nu har han satts igång igen och snart blir det nå tävlingar! I vinter blir det hårdkörning och sedan tar vi igen det vi förlorat av tävlingsperioden pga av otur..
Vilka klasser jag ska tävla nu i höst beror helt på hur formen känns just innan tävlingen men blir ingen uppklassning i höst iaf.
Tävlingar inplanerade:
Hoppning Skellefteå RK 11/9
Dressyr Södra Umeå RF 18-19/9
Dressyr Kågedalens RF 25/9
Hoppning Skellefteå RK 23-24/10
elr Dressyr
Umeå RF 23-24/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0