12.31

HAr suttit och kollat tävlingar i västerbotten nu , verkar mest bli regionalaklasser för mig detta år.
Men kan lika bra det så man inte fastnar i det där jäkla Lb stadiet som många gör.
Det är Jävulskt irriterande när man ser hur folk som rider lb har hästar som lätt skulle kunna gå upp emot medelsvår sen stannar det bara i Lb med deras så kallade "rosettplockare" . Är väl ändå roligare att ta sig an en utmaning och kännas att man förbättras och blir bättre och kommer framåt istaället för att nöta på lättare klasser som man gott skulle kunna låta till de som vill börja på något för att sedan gå vidare upp i klasserna. Vafan ligga på en Lb och endast rida den hela tiden och hela tiden  rida varje gång på 70% och veta att man kommer att ta hem detta. Kan ju inte vara speciellt kul .
En anledning till att man tävlar är väl endå att man ska förbättras och utvecklas och få positiv och negativ kritik. LIgger man då på en Lb på ca 70% kan det ju inte vara mkt negativt om den ritten? Kan man inte heller få så mkt till tips på vad man ska tänka på nästa gång heller utan sitter bara och nöter samma program hela tiden och får sin gulblåa rosett. Okej om ens mål är att rida på 80% eller nått sådant i Lb så visst Gooood luck!haha
Nä att kännas att man utvecklas och blir bättre och bättre är nog mycket roligare , hela tiden sätta upp mål för vad man ska fixa till till nästa ritt , långsiktiga mål vad man ska klara av att rida för klasser på högre procent och så vidare och klättra upp i klasserna. Jag som började förra året att fara iväg lite längre ca 15 mil och tävla med min häst började på Lc lokal och i slutet av sommare red jag faktiskt regional La.4 , inte med speciellt kanon procent men helt okej för att ha debuterat .
JAmensi det där var bara en åsikt från min sida=)
Här är då tävlingar jag planerat in fram till sommarlovet iaf!

- 080328 Träningstävling SkellefteåRK
- 080418 Lokalatävlingar SkellefteåRK
- 080501-03 LokalRegionalatävlingar VännäsRF
- 080523 LokalaTävlingar SkellefteåAvelochRF
- 080530-31 LokalRegionalatävlingar SödraumeåRF
- 080612-14
LokalRegionalatävlingar Lappmarksryttarna (Lycksele)
^ Kanske någon av dagarna , har skolavslutning den 12..

Nu bjuder jag på förbannat misslyckade hoppbilder haha så enjoy!

stackars yippie=(



söt haha

Kommentarer
Postat av: Sussie

hahaha mittenbilden är bäst!!!hahahaha

2009-03-26 @ 13:06:39
URL: http://susannakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0